Wanita Menyedari Kucing Peliharaannya Telah Berhenti Membesar Dan Menjadi Bantut Daripada Kucing Yang Lain

Lima anak kucing yang baru dilahirkan diselamatkan dan dibela oleh seorang wanita di North Carolina, dia memberikan penjagaan sepanjang hari dan rapi. Beberapa bulan kemudian, dia menyedari bahawa salah seorang daripada mereka kelihatan berbeza dari yang lain.

Susan Spaulding, pengasas bersama National Kitten Coalition, dengan pengalaman selama 25 tahun menjaga anak kucing, dengan rela hati untuk mengambil bela lima anak kucing yang berusia dua hari setelah mendapat tahu bahawa mereka diletakkan dalam sangkar kecil dan sejuk di tempat perlindungan luar bandar North Carolina.

Anak kucing berada dalam keadaan yang teruk apabila Spaulding pertama kali melihatnya. Dia menjaga mereka di rumahnya, dan walaupun diberi penjagaan sepanjang hari, seorang anak kucing meninggal pada keesokan harinya.

“Saya tidak tahu apa yang akan berlaku pada masa depan, tetapi saya akan menjaga anak-anak kucing ini dengan penjagaan yang rapi,” kata Spaulding.

Bijou adalah satu-satunya berjantina betina, dan daripada awal ia lebih kecil daripada anak kucing yang lain. Ketika mereka membesar, Spaulding mendapati Bijou adalah satu-satunya yang tidak banyak membesar.

“Baki tiga anak kucing yang lain, semuanya jantan, berjalan normal dan membesar dengan baik,” kata Pengarah Eksekutif Gabungan Kitten Kebangsaan, Rebecca Jewell.

“Bijou membesar lebih perlahan, dan apabila beratnya mencapai kira-kira 113 gram, ia seolah-olah berhenti membesar. Beratnya tidak menentu, turun dan naik. “

Suatu malam, Bijou nyaris tidak bertahan selepas kesihatannya merosot. Tetapi selepas hari ini, ia menjadi lebih kuat dan beratnya mencapai lebih kurang 142 gram.

“Selama Bijou berjuang, saya akan bertarung bersamanya,” kata Spaulding.

Bijou mula membesar perlahan-lahan, dan pada minggu ke 9, beratnya mencecah 232 gram. Pada bulan ke 4, beratnya mencecah kira-kira 726 gram, namun saiznya lebih kecil daripada kucing yang lain, hanya separuh saiz kucing lain yang berumur sama.

Spaulding berkata dia tidak tahu mengapa saiz Bijou kecil.

Spaulding pernah membela anak-anak kucing sekecil Bijou sebelum ini, namun kali ini dia diberitahu oleh doktor haiwan bahawa saiz Bijou lebih kecil disebabkan oleh masalah jantung kongenital dan kekurangan hormon tertentu atau enzim.

Walaupun Bijou kecil, ia adalah anak kucing yang cergas. “Kegembiraan yang menarik perhatian orang di sekelilingnya,” kata Spaulding.

Sehingga 1 Disember, Bijou hampir 9 bulan dan berat lebih kurang 1.5 kilogram. Dia tetap dengan Spaulding, yang gembira dapat memupuknya.

“Bagi saya, setiap kehidupan penting. Sekali komitmen dibuat, saya tidak akan berputus asa walaupun jalan yang diambil sukar, “kata Spaulding.

Sumber: ERA BARU

Add Comment