Setiap Hari Kucing Ini Menghantar Bunga Pada Wanita Ini Tanda Cinta Padanya

Tidak lama selepas Rosie berpindah ke rumah barunya, dia mula perasan terdapat banyak bunga yang ditinggalkan di depan pintu rumahnya. Ia kelihatan seperti Rosie mempunyai peminat rahsia kerana anjung rumahnya sentiasa dipenuhi dengan bunga yang cantik. Tetapi selepas siasatan lanjut, peminat rahsia itu bukan siapa yang dia fikir …

Pada mulanya, Rosie menganggap ia adalah angin yang meniup bunga-bunga ke atas anjung rumahnya. Namun, segalanya terungkai setelah salah seorang kawannya melihat pelakunya semasa melakukan perbuatan itu. Pada suatu hari, Rosie sedang memasak makan malam apabila dia melihat pelakunya melompat ke anjung rumahnya dengan bunga di mulutnya.

Ternyata peminat rahsianya adalah kucing jiran, Willow. Kucing comel itu telah membawa hadiah bunga sebagai hadiah kasih sayang dan apresiasi untuk kebaikan Rosie. Rosie sempat merakam gelagat Willow yang comel itu.

Rosie pertama kali bertemu Willow sejurus selepas dia berpindah ke rumah barunya dan mendapati Willow tidur di sana seperti tempat itu miliknya. Setiap kali mereka menutup pintu kaca, Willow akan ‘meow’ di tingkap tanpa henti sehingga mereka membiarkannya masuk.

Nampaknya Willow juga melakukan ini kepada jiran lain, kerana beberapa penyewa meletakkan kotak kadbod untuknya tidur dan meninggalkan makanan kucing di sekitar rumah mereka. Willow suka perhatian daripada jirannya.

“Willow diberi makan oleh semua orang kerana ia tidak menolak ketika diberi makan.”

Willow telah melawat Rosie hampir setiap hari sejak dia berpindah dan ia akan berjalan terus masuk ke dalam rumah Rosie seperti rumah itu adalah tempat tinggalnya. Tetapi Rosie tidak kisah kerana dia menyukai Willow (dan kelihatan seperti Willow juga menyukai Rosie). Anjung rumahnya kelihatan seperti suasana romantis yang dipenuhi dengan kelopak bunga.

“Willow jelas menyukai kami kerana ia mencuri bunga daripada (pemiliknya) dan meninggalkannya di anjung rumah kami. Paling tidak terdapat sepuluh kuntum bunga sebelum kami menyedari bahawa itu adalah perbuatannya.”

Kini, rumah Rosie merupakan rumah kedua bagi Willow dan sofa rumah Rosie menjadi tempat kegemarannya.

Sumber: www.erabaru.com.my

 

Add Comment