Selamat Tinggal Sayang, Tiada Lagi Yang Akan Temani Papa Ketika Tidur

Hari ini adalah hari yang sedih dan hari berduka buat kami sekeluarga, kucing yang paling disayangi dalam keluarga telah kembali ke Penciptanya. Dia mati akibat dilanggar oleh kereta siang tadi.

Saya ambil keputusan untuk bercerita tentang adek buat kali terakhir di dalam Kelab Pencinta Kucing Malaysia, kesedihan yang sangat dalam melanda diri saya membuatkan saya ingin berkongsi cerita mengenai adek kepada kawan semua. Izinkan saya meluahkan nya moga hati saya tenang dan redha atas pemergian adek.

Image may contain: cat and text

Image may contain: one or more people and people sitting

Adek adalah kucing yang suka makan dan minum, kuat berletiaq dan tidur namun adek tetap nombor satu di hati. Saya bersyukur dapat kucing sebijak adek. Bagi saya adek sangat istimewa, walaupun adek sakit saraf pada peringkat awalnya tapi sebab semangat adek kuat adek mampu sihat macam kucing-kucing normal yang lain.

Setiap hari adik pasti akan tunggu saya balik daripada kerja, bukan sebab rindu sangat? tapi sebab nak naik kereta jer?. Minta didukung itu adalah perangai wajib adek, mengada betul anak jantan seekor ini?. Paling saya akan rindu nanti bila waktu hendak tidur, siapalah yang akan temankan saya tidur kalau bukan adek tapi adek dah tak ada. Sebelum ni saya kerja shift malam, adeklah yang selalu jadi peneman tidur saya.

Saya pasti akan merindu adek saat hendak tidur nanti, sumpah adek begitu ISTIMEWA buat saya. Allah jadikan adek begitu sempurna buat saya, Alhamdulillah saya dah jaga adek baik-baik sepanjang adek hidup, saya rindu adek selamanya

#tenanglahkaudisanawahaiadek
#sesungguhnyakauamatkamisayangi
#dlmkenangan2016-2018

Ini pula kisah kucing yang mahu menemani tuannya untuk buat kerja tapi tertidur kepenatan

Anak kucing ini cuba mendapatkan perhatian daripada pemiliknya, akan tetapi tuannya terlalu sibuk menyiapkan kerja di laptop. Namun kucing ini tetap setia menemani tuannya menyiapkan kerja.


Kucing Ini berasa penat dan tidak mampu untuk meneruskan kerjanya, dia telah menoleh tuannya buat seketika akan tetapi tuannya tetap khusyuk menyiapkan kerja.

Dia telah nekad untuk pergi ke atas riba tuannya dan tidur di riba tuannya. Nampak gayanya anak kucing ini benar benar keletihan menunggu.

Pejaman matanya semakin mengecil dan akhirnya dia tertidur.. Awww kesian awak si kecil, peluk lah dia sikit

Baca juga kisah kucing disini: SEKEJAP JE ALLAH TARIK REZEKI AKU LEPAS AKU ANIAYA KUCING

 Sumber:  FB KELAB PENCINTA KUCING MALAYSIA

Add Comment