Kucing Aku Datang Haid Ke Ni, Kenapa Banyak Darah Keluar Dari Kemaluannya?

Haid adalah satu proses yang wajib berlaku pada insan yang bernama wanita. Wanita yang datang haid adalah bukti bahawa wanita itu sebenarnya sihat dan subur.

Pemilik kucing amat terkejut mendapati bontot kucing betinanya mengeluarkan darah. Habis karpet menitik darah daripada punggungnya.
Image may contain: cat

No automatic alt text available.
Ramai yang menyangka kucing itu datang ‘haid’ tapi sebenarnya bukan dia hanya mengalami keguguran. Ya dia mengalami keguguran janin dan menyebabkan darah keluar daripada farajnya.

No automatic alt text available.

Darah akan habis keluar bila janin dan segala isinya habis. Sungguh malang bagi bakal ibu ini kerana keguguran.

Keguguran juga boleh terjadi kepda kucing yang mengandung dan ini agak mengecewakan pemiliknya yang tertunggu-tunggu kehadiran anak kucing yang comel. Keguguran kandungan yandg dialami oleh kucing mengandung atas beberapa sebab dan di antaranya adalah :
> Jangkitan
>Tidakseimbang hormon
>Masalah genetik ataupun bakanya
>Parasit di dalam badannya

Tanda-tanda & simptom berkemungkinan akan keguguran:
1) Cecair dari Vaginal
Sebarang cecair yang tidak normal keluar dari “vaginal”nya seperti lendir,kekuningan dan lainnya selain dari air kencingnya.

2) Pendarahan
Pendarahan yang keluar melalui “anus”nya ni berlaku kerana darah ini dipercayai terhasil oleh kerana parasit/fungus/kulat yang menjangkiti rahimnya serta menyebabkannya pendarahan. Janin”fetus” yang terbunuh dari jangkitan ini akan termusnah serta akan dikeluarkannya seperti pendarahan daging melalui kemaluan.

3) Hilang Selera Makan & Demam
Kucing juga akan mengalami ketidak selera makannnya jika mengalami keguguran serta juga suhu badan akan naik serta menjadi tinggi dari suhu normalnya.

 

Add Comment