Kisah Benar, Anak Saya Mati Akibat Dicakar Oleh Kucing

Seorang budak perempuan berusia 5 tahun maut selepas tergelincir di dalam bilik air. Masa tu budak tu tengah cuci luka dia lepas kena cakar kucing di rumah dia di Taman Lukut Makmur, Lukut.

Difahamkan budak malang tu, Nur Damia Amani Mohd Azam dicakar dengan kucing belaan diorang di bahagian pipi, muka dan mata. Ni kira ‘kucing makan tuan sendiri’.

Time tu dia dok main dan peluk kucing tu sebelum kucing naik hantu cakar Damia. Damia bangun pi bilik air nak cuci luka tapi tergelincir dan kepala terhentak di lantai bilik air.

Masa kejadian tu dua orang kakak Damia berusia 10 dan 8 tahun perhatikan Damia main tapi nak buat macam mana kan.., dah ditakdirkan begitu cara dia pergi… Al Fatihah.. Sumber: Media Terjah

Cerita sebenar yang berlaku pada jiran admin pula anak dia mati akibat dicakar oleh kucing. Anak dia semasa itu masih bayi dan baru berumur 3 tahun namun dia mati akibat dicakar oleh kucing.

Selepas dicakar dia demam panas dan muntah-muntah. Ayah dan ibunya yang kerisauan membawa dia ke klinik untuk rawatan lanjut. Doktor mendapati terdapat kesan cakaran kucing pada badannya.

Apabila diteliti dia sebenarnya sakit selepas dicakar oleh kucing kerana kuman telah masuk ke dalam badannya. Beberapa hari kemudian dia terus meninggal.

Jiran saya yang kesedihan telah membuang semua kucingnya ke pasar dan tak mahu membela kucing lagi. Walaupun kucing jiran saya bersih tapi dia kuku dia berkuman sebab mengorek tanah, kuman di tanah telah masuk ke dalam badan anaknya yang berumur 3 tahun.

Jadi pastikan kebersihan kucing anda diutamakan jika anda mempunyai anak yang masih kecil

Sumber:  FB KELAB PENCINTA KUCING MALAYSIA

Add Comment