Dia Menangis Kerana Terjatuh Ke Dalam Lubang Jamban

Siang tadi aku merasa aneh dan pelik kerana tiba-tiba kucing aku yang busy menghilangkan diri. Aku yang tertanya kemana mereka pergi telah cuba mencari kelibat mereka.

Tak semena-mena aku terdengar bunyi ngauman kucing aku dari arah bilik air, dia menjerit sangat kuat ” MEEOOOOWWWWWWW” . Aku yang mula takut terjadi apa-apa pada kucing aku telah meninjau ke arah bilik air dan alangkah terkejutnya aku mendapati 2 ekor kucing ini sedang memerhati ke dalam lubang tandas.

No automatic alt text available.

Aku yang merasa pelik cuba lah melihat ke dalam lubang tandas, manalah tahu ada ular atau  sampan hanyut. Alangkah terkejutnya aku apabila makhluk yang aku jumpa dalam itu adalah anak kucing oren aku.

No automatic alt text available.

Dia sedang memandang aku dengan muka simpati meminta pertolongan dan dia sedang menangis di dalam lubang jamban itu.

No automatic alt text available.

Adik beradik nya yang lain hanya mampu melihat keadaannya dan tak mampu menolong oren untuk naik ke atas.

Image may contain: cat

Mereka memandang aku untuk menyelamatkan adik mereka yang tersekat dalam lubang jamban. Ish nasib baik lah mama awak ni seorang yang baik dan berani.

Macam mana nak denda budak-budak nakal ni??‍♀️ dah cakap jangan tinjau lubang jamban tu?. Nak juga dia orang meninjau selamatlah mama diorang ni tak geli nak menjolok tarik kalau tak menangis lah dalam tu tunggu abang JPAM datang selamatkan ? ishhhh aiiii… geram pun ada ni.. dogill budak2 ni…

Sumber:  FB KELAB PENCINTA KUCING MALAYSIA

Add Comment