Burger Campur Telur Dijual Dengan Harga RM 50

Kalau durian dieksport ke luar negara harganya boleh mencecah beratus-ratus ringgit sekilogram, begitu juga dengan burger nampaknya.

Menurut papan tanda di satu video yang dimuat naik oleh Insider, harga burger jalanan atau lebih sinonim sebagai ‘burger tepi jalan’ di sini dijual pada harga US$12 setiap satu. Tak dapat dipastikan sama ada burger itu dipakejkan dengan makanan atau tidak tapi apa yang pasti, ia diserikan dengan resepi asli dari Malaysia, termasuklah balut telur, seasoning dan lain-lain.

Tapi, apa yang membuatkan mat salleh tertarik dengan burger tersebut adalah ianya berbalut telur atau kalau di Malaysia kita panggil burger special.

Namun, tak dapat dipastikan sama ada perusahaan yang dijalankan oleh The Malaysia Project itu menggunakan daging signature – daging Ramly – sebagai daging menu itu atau menggunakan patty buatan sendiri. Apa yang pasti, mereka masih mengekalkan gaya Malaysia. Itu yang penting.

Pemilik, Calvin Leong, menjelaskan kepada Insider:

“Di Malaysia, kami panggil ia ‘Burger Ramly’ tapi disini kami panggilnya burger gaya Malaysia. Ianya pedas, menggiurkan.

“Saya makan burger ini ketika kecil dulu. Ia boleh didapati di mana-mana di tepi jalan di Malaysia.” katanya.

Dah tentu burger itu agak mahal jika dibandingkan dengan burger Big Mac yang cuma berharga US$5.04 tapi disebabkan ekslusif dibawakan dari Malaysia, apa salahnya kan?

Lagipun, jika nak dibandingkan dengan burger ekspress di sana, burger ini lebih menawarkan pelbagai rasa kepada mulut yang memakannya.

Sumber: SIAKAP KELI

Add Comment